نکات مهم در طراحی لیبل مواد غذایی



طراحی لیبل مواد غذایی

نکاتی برای طراحی اصولی لیبل مواد غذایی باید در نظر بگیریم


طراحی لیبل مواد غذایی، بخش مهمی در طراحی بسته‌بندی مواد غذایی است. یک طراحی مناسب بسته‌بندی و لیبل مواد غذایی، می‌تواند نقش مهمی در متمایز کردن کالای شما در شلف‌های فروشگاه‌ها و شناساندن آن به مشتری ایفا کند. در طراحی بسته‌بندی و لیبل مواد غذایی باید دانش و تخصص کافی را داشته باشید تا بتوانید بسته‌بندی‌های محصولات‌تان را مطابق با نیاز مشتریان و بازار تطبیق دهید.

لیبل برای صنایع مختلفی مثل صنایع آرایشی، دارویی و بهداشتی، مواد غذایی، ابزارآلات و... کاربرد دارد؛ که ما در این مقاله قصد داریم اهمیت طراحی لیبل مواد غذایی و نکاتی را برای تاثیرگذاری بهتر لیبل مواد غذایی بررسی کنیم؛ در ادامه همراه ما باشید.

 

چرا طراحی لیبل مواد غذایی اهمیت دارد؟

چاپ لیبل مواد غذایی یا برچسب که برای هر محصول بنابر ویژگی‌ها و مشخصات آن محصول طراحی می‌گردد، اهمیتی کمتر از کیفیت محصول ندارد. لیبل محصولات تاثیر زیادی بر مصرف‌کنندگان آنها دارد؛ در جذب به سمت محصول، انتخاب و تصمیم‌گیری. مخصوصا در صنایع غذایی داشتن لیبل مواد غذایی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است، مانند: طراحی لیبل نوشیدنی، لیبل عسل، لیبل روغن کنجد، لیبل گوشت و مرغ، لیبل تن ماهی و...

 

نکات طراحی لیبل مواد غذایی

در اینجا چند نکات مهم در طراحی لیبل مواد غذایی را که در طول سال‌ها تخصص و کار در این زمینه جمع‌آوری کرده‌ایم، برای شما آماده کردیم که رعایت آنها باعث ارتقا محصول شما می‌شود.

 1. ساده و واضح بودن، اصل اول طراحی لیبل مواد غذایی

در طراحی‌ لیبل مواد غذایی در استفاده از تصاویر و فونت‌ها برای کسب بیشترین رضایت و تجربه کاربری، سعی کنید تا جای ممکن ساده پیش بروید. زمانی که لیبل محصولات زیادی شلوغ شود، مشتریان را فراری می‌دهد. شما که نمی‌خواهید افراد زیادی برای فهم محتوای محصول‌تان جمع شوند؟!

این موضوع مخصوصا برای مشتریانی که مستقیما به سراغ لیبل مواد غذایی و ارزش‌های غذایی محصولات رجوع می‌کنند صادق است. شما باید بهترین و ساده‌ترین روش را برای انتقال اطلاعات مواد غذایی به مشتریان و مخاطبان‌تان استفاده کنید، در غیر این صورت آنها برند دیگری انتخاب می‌کنند.

 2. میخواهید لیبل مواد غذایی شما چه پیامی را انتقال کند؟

شما به عنوان تولیدکننده یا فروشنده مواد غذایی، قرار نیست که همیشه فروش را به صورت شخصی انجام دهید. بنابراین نیاز است گاهی لیبل‌ها و بسته‌بندی محصول جای شما صحبت کنند.

محصول‌تان چه نوع محصولی است؟ ترشی‌جات، حبوبات، ادویه‌جات، روغن، گوشت یا...،

چه افرادی مورد هدف این محصولات هستند؟ چگونه باید آنها را مصرف کنند؟ از چه موادی تشکیل شده است؟ چگونه تهیه شده است؟ در یک لیبل مواد غذایی حرفه‌ای و مناسب، باید تمام این موارد لحاظ شود.

 3. از رنگ‌ها هوشمندانه استفاده کنید.

رنگ‌ها باعث انتقال پیام می‌شوند و برای جلب‌توجه مشتریان در زمان پنجره فرصت ضروری هستند. پنجره فرصت: فرصتی که باید استفاده شود وگرنه از دست می‌رود. اگر از رنگ مورد نظر آنها در طراحی لیبل مواد غذایی استفاده کنید احتمال بیشتری وجود دارد که در مسیر کالای شما متوقف شوند.

در طراحی لیبل مواد غذایی، رنگ‌ها باید هوشمندانه و طبق روانشناسی رنگ برای محصولات استفاده شوند تا برای محصولات شما کارساز باشند. به عنوان مثال، رنگ قرمز نشان از جسارت و همچنین تندی دارد یا رنگ آبی و سبز نشان از آرامش یا استفاده از طبیعت.

در استفاده از رنگ‌ها ثبات داشته باشید، مثلا اگر در لیبل ادویه از رنگ زرد برای زردچوبه یا سبز برای آویشن استفاده می‌کنید، استفاده از طراحی و رنگ پایدار، چشم بیننده را به محصول شما عادت می‌دهد.

در طراحی لیبل نوشیدنی‌ها مثل لیبل دوغ و شیر، بهتر است محتوای داخل معلوم بوده و لیبل بر پیرامون بطری استفاده شود. اگر مایل به استفاده از بطری رنگی هستید، بهتر است بطری هم به رنگ روشن یا سفید باشد.

یا در لیبل آبمیوه‌ها، به استفاده از ‌هارمونی رنگ مطابق با محتوای محصول دقت کنید، مانند رنگ زرد برای نوشیدنی آناناس یا موز.

 

 


طراحی مناسب بسته‌بندی

در طراحی لیبل مواد غذایی مثل لیبل شکلات و تنقلات، استفاده از ترکیب‌های رنگی و انتخاب رنگ‌های مناسب نقش مهمی در تحریک اشتهایی افراد و تقویت انگیزه خرید آنها دارد.

 4. از فونت مناسب استفاده کنید.

اگر فونت شما بسیار عمومی باشد گویا شما از اولین فونتی که به دستتان آمده استفاده کرده‌ و زمانی برای طراحی یک لیبل جذاب صرف نکرده‌اید. بهتر است حداکثر از 2 الی 3 فونت، به صورت مستمر استفاده کنید.

در طراحی لیبل مواد غذایی از فونتی استفاده کنید که در برند سازمانی شما زیاد به چشم می‌خورد. این باعث به خاطرسپاری برند شما توسط مشتریان می‌شود. سعی کنید از فونت‌های خوانا و با سایز مناسب استفاده کنید؛ چراکه نباید باعث آزار چشم مشتریان شود. از شلوغی در نوشته‌ها خودداری و سعی کنید نوشته‌ها ترازبندی شده باشند.

 5. از قالب‌های خلاقانه استفاده کنید.

در طراحی لیبل مواد غذایی زمانی که شما از قالب نامتعارفی استفاده می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که محصول شما نظر مشتری را جلب کند. بیشتر لیبل‌های محصولات موجود از قالب استانداردی استفاده می‌کنند مانند مثلث یا دایره، ازین‌رو چشم بیننده به این لیبل‌ها عادت کرده است.

به قالب بسته‌بندی خود دقت کنید. همیشه از متناسب‌بودن قالب بسته‌بندی محصول با کانتری که می‌خواهد درون آن قرار بگیرد اطمینان حاصل کنید. اگر بسته‌بندی محصول با کانتر قرارگیری، تناسب نداشته باشد باعث آسیب‌رساندن به لیبل‌ها می‌شود. بنابراین اگر قالب متفاوت، مناسب برای کانتر نگهداری محصول نیست باید از قالب‌های استاندارد استفاده کنید.

 6. در بسته‌بندی و لیبل مواد غذایی‌تان سبک خاص خود را داشته باشید.

رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و طراحی‌ها همه جزئی از تصویر و شخصیت برند شما هستند و رعایت این موارد در طراحی بسته‌بندی و لیبل مواد غذایی، باعث می‌شود مخاطبان صحیحی را به سمت محصول خود جذب کنید و به محصولات‌تان شانس بیشتری برای فروش بدهید.

مشتریان شما نیاز دارند محصول شما را بشناسند و بدانند که این محصول برای نیاز آنان ایجاد شده است. نگاه کلی به محصول و درک احساس آن توسط مشتری، کلیدی مهم برای تاثیرگذاری محصول است.

 7. از یک ویژگی منحصربه‌فرد در طراحی لیبل مواد غذایی و بسته‌بندی استفاده کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای متمایزکردن محصولات‌تان، استفاده از یک ویژگی خاص و منحصربه‌فرد در بسته‌بندی و لیبل مواد غذایی است. برخی از برندها در محصولات و طراحی لیبل مواد غذایی‌ از عکس‌های متفاوت محصولات‌شان استفاده می‌کنند. برخی برندهای دیگر، از لحن طنز در لیبل و بسته‌بندی محصول استفاده می‌کنند.

یک ویژگی را پیدا کنید که مشتری شما علاقه‌مند و خواهان ارائه آن در جمع افراد دیگر باشد.

 8. از کیفیت محصول غافل نشوید.

در طراحی بسته‌بندی و لیبل مواد غذایی، اهمیتی ندارد چه مقدار طراحی خارق‌العاده و گیرایی داشته باشید؛ زمانی که کیفیت محصول شما ضعیف باشد. هر مقدار مواد باکیفیتی استفاده کنید تاثیرگذاری محصول شما بر مشتری بیشتر می‌شود. طراحی بسته‌بندی و لیبل مواد غذایی یک بحث است، زمانی که مشتری محصول را بردارد و بگوید محصول کیفیت خوبی ندارد یک بحث مهم دیگر.

9. اطلاعات تماس خود را فراهم کنید.

چه مشتریان خوشحال و راضی و چه مشتریان ناراضی نیاز دارند بازخورد و پیام خود را به شما انتقال دهند. از تجربه کاربری مشتریان راضی برای نظرات مشتریان، تبلیغ و ترویج خود و از نظرات منفی برای ارتقای محصولات و برند خود استفاده کنید. مخصوصا در طراحی لیبل مواد غذایی، می‌توانید از آدرس وبسایت خود برای هدایت افراد به وبسایت و تبلیغ دیگر محصولات خود استفاده کنید.

کلام آخر

طراحی لیبل مواد غذایی نقش به سزایی در فهم محصول و انتخاب آن دارد و انجام این کار نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. در صورت نیاز به طراحی لیبل مواد غذایی و طراحی بسته‌بندی محصولات، می‌توانید از خدمات شبکه چاپ در کلیه زیر مجموعه‌های مواد غذایی مانند طراحی لیبل زیتون، لیبل عرقیات، لیبل حبوبات، لیبل ادویه، لیبل گلاب، لیبل ترشی، لیبل روغن، لیبل زعفران و... استفاده کنید. برای استفاده از خدمات متخصصین ما با شماره زیر در تماس باشید.

شماره تماس شبکه چاپ : 77619088 021

امیدواریم که این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.


دارویی و بهداشتی
2020-01-24 10:12:34  

نکات مهم در طراحی لیبل | اصول طراحی لیبل | لیبل مواد غذایی

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)