هرآنچه باید از لیبل محصولات آرایشی بدانید

یکی از پررونق‌ترین بازارهای کشور ما مربوط به صنعت لوازم آرایشی است. بر این اساس بسیاری از فروشندگان و تولید‌کنندگان این صنعت بر طراحی لیبل محصولات آرایشی حساسیت زیادی به‌ خرج می‌دهند. مجموعه شبکه چاپ با چاپ و طراحی لیبل محصولات آرایشی در سطح گسترده از جایگاهی حرفه‌ای در میان فعالان حوزه چاپ برخوردار است. در صورت فعالیت در این زمینه کافی است سفارش‌های خود را به این شبکه چاپ بسپارید.


لیبل بهداشتی چیست؟

از آن‌جا که در سال‌های اخیر ورود لوازم آرایش تقلبی به بازار اوج گرفته است؛ اهمیت طراحی لیبل آرایشی و بهداشتی بیشتر به چشم می‌آید. لوازم آرایشی ارتباط مستقیمی با سلامت مصرف‌کننده دارند؛ بنابراین اطمینان از کیفیت آن‌ها در خریدشان بسیار موثر است. لیبل بهداشتی و طراحی درست آن نشانی از استانداردبودن محصول به‌حساب می‌آید.
چاپ لیبل آرایشی برای انواع محصولات از جمله لوازم آرایشی و عطر و ادکلن، کمک می‌کند تا محصولات اصل را از نمونه‌های تقلبی تشخیص دهید. اصولا در بازار لوازم آرایشی محصولاتی را که فاقد لیبل بهداشتی باشند به‌عنوان محصولات تقلبی به‌حساب می‌آورند و توسط مراکز بهداشت برگشت خواهند خورد.
طراحی لیبل محصولات آرایشی در ردیابی استانداردبودن محصول و اصالت آن تاثیر به‌سزایی دارد. این برچسب‌ها با توجه به اندازه و ابعاد محصول چاپ و طراحی می‌شوند. در طراحی لیبل محصولات آرایشی دقت و توجه زیادی خرج می‌شود؛ چراکه اعتماد مشتری در گرو این موضوع است. اطلاعات لازمی مانند شماره استاندارد محصول، بارکد، تاریخ تولید و انقضا آن درج می‌شود. بسیاری از خریداران در اولین نگاه به لیبل بهداشتی محصول دقت می‌کنند.





لیبل بهداشتی محصولات چه اطلاعاتی را در بر دارد؟

اصولا خواندن لیبل بهداشتی کار راحتی نیست؛ بنابراین بهتر است تا اطلاعات خود را کمی بالا ببرید. از جمله اطلاعاتی که در طراحی لیبل محصولات آرایشی به‌کار می‌روند را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
• لیست مواد به‌کاررفته در محصول
• هشدارهای مهم مانند هشدار ایجاد آلرژی، سوختگی و....
• نحوه عملکرد محصول
• وزن محصول
• حجم مواد به‌کاررفته در محصول
• تاریخ‌های تولید و انقضا
• اطلاعاتی درباره شرکت تولید‌کننده و برند محصول


چرا طراحی لیبل محصولات آرایشی مهم است؟

همان‌طور‌که گفته شد چاپ لیبل آرایشی از اصلی‌ترین اقدامات در تولید و توزیع محصولات آرایشی و بهداشتی به‌حساب می‌آید. بدون لیبل بهداشتی نباید انتظار فروش بالای محصول را داشت؛ چراکه عدم کاربرد آن روی محصولات نشانی از عدم اصالت است. به‌طور‌کلی به چند دلیل مهم طراحی لیبل آرایشی انجام می‌شود که در ادامه با هم می‌خوانیم:
• رهگیری محصولات بهداشتی و آرایشی به‌صورت نظام‌مند که نشانی از استانداردبودن آن‌ها است.
• کنترل کیفیت محصولات از دلایل اصلی طراحی لیبل محصولات آرایشی محسوب می‌شود. اگر به کار تولید و توزیع محصولات آرایشی بهداشتی مشغول هستید، جهت نشان‌دادن کیفیت بالای محصولات خود از طراحی لیبل آرایشی غافل نشوید.
• اثبات اصالت اثر که در بالابردن ارزش محصول بسیار موثر است. در‌واقع طراحی لیبل محصولات آرایشی به مخاطب شما نشان می‌دهد که انتخاب درستی داشته است و می‌تواند به شما اعتماد کند.
• تمیزدادن کالای اصل از غیر اصل از دیگر دلایل طراحی لیبل محصولات آرایشی است. لیبل بهداشتی اعتبار کاری شما را به‌دنبال خواهد داشت. در صورت کاربرد لیبل برای محصولات‌تان ارزش کالا و محصولات خود را بالا خواهید برد.


طراحی لیبل آرایشی در ابعاد مختلف

همان‌طور که گفته شد طراحی لیبل محصولات آرایشی بسته‌به اندازه و ابعاد محصولات صورت می‌گیرد. قبل‌از سفارش محصولات بهداشتی برای فروشگاه خود حتما به ابعاد لیبل دقت کنید. به‌طور معمول لیبل‌های آرایشی در ابعاد متفاوتی قابل استفاده هستند که به ترتیب زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید:
• لیبل محصولات آرایشی در ابعاد 47*23 میلی‌متر
• لیبل محصولات آرایشی در ابعاد 40*20 میلی‌متر
• لیبل بهداشتی محصولات در ابعاد 40*18 میلی متر
• برچسب و لیبل بهداشتی محصولات در ابعاد 40*10 میلی متر


بارکد دو بعدی لیبل، راهی برای ایجاد اعتماد در مشتری

علاوه‌بر تمام اصولی که تا به این‌جا خوانده شد، یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها جهت اثبات اصالت اعتبار محصول، استفاده از بارکدهای دو بعدی است. طراحی لیبل محصولات آرایشی به‌صورت دو بعدی، داد و ستد محصول در فروشگاه‌های مختلف را بسیار راحت کرده است. این لیبل در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ قابل استفاده است.
کاربرد این نوع لیبل به این صورت است که توسط دستگاه‌های بارکد خوان اسکن و تمام اطلاعات مهم محصول از این طریق خوانده می‌شود. مشخصاتی مانند ویژگی‌های فنی، تاریخ تولید و انقضاء، سری و شناسه تولید محصول و ... از جمله اطلاعاتی هستند که توسط بارکد دو بعدی لیبل بهداشتی قابل دسترسی است.


شناسه ردیابی، اصلی مهم در طراحی لیبل محصولات آرایشی

راهی آسان و قابل دسترس جهت تایید اصالت و اعتبار محصولات آرایشی و بهداشتی، استفاده از شناسه آن‌هاست. شناسه (UID) که در طراحی لیبل محصولات آرایشی استفاده می‌شود، معمولا یک کد 16 رقمی درج‌شده روی لیبل است. روی این کد را به واسطه یک پوشش اسکرچ طلایی یا نقره‌ای می‌پوشانند تا از تقلب در محصول جلوگیری شود. این لایه اسکرچ توسط مصرف‌کننده قابل برداشت است تا از اصالت و اعتبار محصول مطمئن شود.


برچسب فلکسوگرافی، لیبلی متفاوت در محصولات آرایشی

یکی از راه‌های مقرون به‌صرفه در طراحی لیبل محصولات آرایشی استفاده از برچسب فلکسوگرافی است. این برچسب در عین ارزان قیمت‌بودن محصول را به‌خوبی معرفی می‌کند. از این نوع برچسب جهت چاپ‌های بزرگ و سفارشی استفاده می‌شود.


چرا باید در طراحی لیبل محصولات آرایشی به ما اعتماد کنید؟

40 سال سابقه دلیلی مهم در انتخاب مجموعه شبکه چاپ جهت سفارش طراحی انواع لبیل محسوب می‌شود. درصورتی‌که لیبل محصولات از اصول مهم طراحی بهره برده باشد، اعتماد به کسب‌و‌کار شما چند برابر خواهد شد. بر این اساس مجموعه شبکه چاپ قادر است تا در طراحی لیبل محصولات‌تان به شما کمک کند. چاپ باکیفیت، گارانتی کار، طراحی لیبل با بهترین قیمت، کاربرد مواد با کیفیت و... از جمله خدمات مجموعه بزرگ شبکه چاپ به‌حساب می‌آیند.


  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)

کارشناس واتس اپ تلفن تماس