طراحی لیبل چیست؛ اهمیت و نکات مهم در طراحی لیبل



طراحی لیبل

طراحی لیبل چیست


طراحی لیبل برای محصول مانند طراحی جلد برای یک کتاب است، چرا که طراحی لیبل نیز عاملی برای معرفی محصول به مشتری است. با شبکه چاپ همراه باشید تا با لیبل و طراحی آن بیشتر آشنا شوید.

 

طراحی لیبل چیست؟

طراحی لیبل و برچسب یک جلوه بصری است که جزئیات محصول را به صورت منحصربه ­فرد ارائه می دهد. طراحی لیبل به ویژه برای مواد غذایی و لوازم آرایشی بسیار حائز اهمیت است.

لیبل معمولی به بررسی اطلاعات حقوقی محصول مانند تاریخ تولید و مواد تشکیل دهنده آن می پردازد، در حالی که لیبل منحصر­به­ فرد دارای یک طراحی جذاب است. همچنین طراحی لیبل خلاقانه، هویت واقعی برند را ایجاد می کند و پیام برند را از طریق رنگ ها، فونت ها و غیره به مخاطب انتقال می دهد.

با طراحی لیبل و برچسب سفارشی، لیبل محصول، جعبه و بسته بندی متمایز می شود و در بازار رقابتی جایگاه ویژه ای پیدا می کند. اطمینان حاصل کنید که در طراحی لیبل محصول برای شناسایی راحت تر از عناصر رنگ، قلم، تصویر و غیره استفاده شده است.

اهمیت طراحی لیبل

لیبل لیستی از جزئیات یک محصول همچون سازنده آن، تاریخ تولید و انقضاء، مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل استفاده، هشدارها و غیره را با حروف پررنگ ارائه می دهد. در نتیجه، لیبل در تصمیم گیری برای خرید آگاهانه به مشتریان کمک می کند.

در صورت طراحی مناسب، لیبل می تواند عامل موثری در فروش محصول به مشتریان موردنظر باشد. در واقع، یک طراحی لیبل منحصر به فرد با داشتن قالب و مواد مناسب می تواند کیفیت محصول شما را نسبت به بسیاری از محصولات مشابه در بازار متمایز کند. بنابراین، یک طراحی لیبل مناسب، محصولات شما را ارتقا می بخشد و یک هویت فعال ایجاد می کند. همچنین، طراحی لیبل مناسب برای یک محصول باعث می شود که محصول در قفسه فروشگاه برجسته و عالی به نظر برسد و توجه مشتریان را به خود جلب کند.

تحقیقات زیادی اهمیت طراحی لیبل محصول از دیدگاه مشتریان را مورد بررسی قرار داده اند. طبق نتایج یک تحقیق، تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول در فروشگاه انجام می شود و 70٪ از مصرف کنندگان تصمیم نهایی خود برای خرید را در فروشگاه انجام می دهند. این امر نشان می دهد که مصرف کنندگان دوست دارند با برندهای درون فروشگاهی روبه رو شوند. اما تعجب آورتر این است که این بررسی نشان می دهد که از هر 10 خریدار، یک نفر برند موردنظر خود را در فروشگاه تغییر می دهد. این بدان معنی است که موفقیت برند شما به نحوه ارائه کالای شما در داخل فروشگاه بستگی دارد


طراحی لیبل

 

کلیه صنایعی که محصولات خود را تولید و بسته بندی می کنند، به منظور اینکه اطلاعات زیادی در مورد محصول در اختیار مصرف کننده قرار دهند، به طراحی لیبل نیاز دارند. بنابراین، هر تولید کننده از نظر قانونی موظف به داشتن لیبل بر روی محصولات خود است. اما برندهای که دارای رویکرد جدی برای هدایت مشتریان هستند، برای تاثیرگذاری بر روی آنها به طراحی لیبل حرفه ای نیاز دارند. در واقع، این شرکت ها می خواهند که طراحی لیبل خلاقانه بخشی از استراتژی برندسازی آنها باشد.  

نکات مهم در طراحی و چاپ لیبل

در طراحی و چاپ لیبل نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

هزینه طراحی و چاپ لیبل

طراحی یک لیبل مناسب به معنای صرف هزینه زیاد نیست. هزینه طراحی لیبل به دفاتر خدماتی انتخابی شما یا داشتن تیم طراحی بستگی دارد. در حالی که بسیاری از برندها مشتریان خود را با استفاده از طراحی ساده و مینیمالیستی به دست آورده اند، برخی دیگر از برندهای تجاری در طراحی لیبل، خلاقیت کافی را به کار برده­اند.

به جای فکر کردن به اینکه طراحی و چاپ لیبل دارای هزینه بالایی است، باید آن را به عنوان یک سرمایه گذاری به حساب آورد.

افزایش قابلیت خواندن لیبل

همانطور که گفته شد، لیبل محصول به طور کلی اطلاعاتی همچون نام محصول، لوگو برند، واحدهای کمیتی و غیره را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این موضوع با خوانایی نوشته ها در ارتباط است. هنگام طراحی لیبل، باید اطمینان حاصل شود که متن قابل خواندن است. اندازه قلم نیز باید به گونه ای انتخاب شود که افراد بتوانند لیبل را از فاصله دورتر به وضوح بخوانند.

برای تقویت بیشتر خوانایی متن، رنگ قلم باید متناقض با رنگ پس زمینه باشد. روانشناسی مشتری نشان می دهد که رنگ روشن انتخابی عاقلانه ­تر است، زیرا به مشتری اطمینان خاطر می بخشد. همچنین سایه رنگ باید با سبک های بصری برند هماهنگ باشد.

تأکید بر فضای سفید

فضای سفید مناطقی از طراحی است که توسط طراح برای تصاویر، متن یا دیگر مثال ها مورد استفاده قرار نگرفته است. به عبارت دیگر، فضای سفید رنگ پس زمینه طرح و همچنین یک عنصر مهم در طراحی لیبل محصول است. فضای سفید به جدا کردن اطلاعات مختلف کمک می کند؛ در نتیجه، مشتریان می توانند جزئیات را به راحتی بخوانند. همچنین از فضای سفید برای ایجاد تمایز بینایی نیز استفاده می شود.

استفاد از تصویر در طراحی لیبل

برخی از لیبل های محصول به عناصر طراحی و گرافیک نیاز دارند. این عناصر زمانی استفاده می شوند که مجبور باشید بیشتر در مورد محصول تجسمی صحبت کنید. در این حالت یک طراحی ساده مؤثر نیست. شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی و چاپ مانند شبکه چاپ، می تواند در روشن شدن این موضوع به شما کمک کند.

اگر پیام های ارائه شده در طراحی لیبل طولانی باشند، برای مخاطبان کسل کننده است، بنابراین، بهتر است که در طراحی لیبل پیام بیشتر به صورت گرافیکی ارائه شود.

حفظ اصالت لیبل

در طراحی لیبل باید از ویژگی هایی همچون بی نظیر بودن، به یاد ماندنی بودن و همچنین اصالت آن اطمینان حاصل شود. بهتر است تحقیقاتی در مورد طراحی لیبل رقبا صورت گیرد و در نهایت یک طراحی برجسته و عالی به دست آید.

فقط با این هدف که طراحی جلوه بهتری ارائه دهد، نباید لیبلی طراحی شود که با محصول مرتبط نباشد. بارکد یک عنصر اساسی است که باید به وضوح در طراحی ذکر شود. بارکد در تعیین اصالت طراحی لیبل مؤثر است. به عبارت دیگر، در ارتباط با هرگونه بررسی قانونی یا بازرسی سریع کمک کننده است. برای اینکه خریداران به برقراری ارتباط با شرکت تشویق شوند، باید اطلاعات تماس شرکت به روشی مؤثر ارائه شوند.

اندازه و تعداد لیبل

طراحی تا حد زیادی به اندازه لیبل محصول شما برای بسته بندی محصول بستگی دارد. گاهی ممکن است به 2 لیبل نیاز داشته باشید؛ یک لیبل برای بخش جلویی و دیگری برای بخش پشت همان محصول. در بیشتر مواقعی که چندین لیبل موردنیاز است، در طرح جلویی فقط لوگو و نام تجاری قرار می گیرد و بقیه اطلاعات در پشت محصول قرار می گیرد. با این حال، بسیاری از طراحان معتقدند که تنها یک لیبل "کمربندی شکل" که دور تا دور بسته بندی می پیچید، صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

توجه به کیفیت چاپ لیبل

می توان جلوه بصری محصول را با استفاده از چاپ با کیفیت بالا بهبود بخشید تا اطمینان حاصل شود که محصولات شما مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. بنابراین، اگر قصد استفاده دارید در چاپ لیبل از یک لایه براق، سطح مات یا روکش با کیفیت  بالااستفاده کنید، بهتر است از یک متخصص برای انجام این کار مشاوره دریافت کنید.

صحبت پایانی

هنگام تصمیم گیری برای طراحی لیبل محصول، برای به یاد ماندنی شدن آن باید نکات ذکر شده را در نظر گرفت. این نکات مهم را هنگام فکر کردن برای ایجاد یک لیبل محصول به یاد ماندنی در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که طراحی یک لیبل حرفه ای، جذابیت آن را در پی دارد و باعث می شود که مشتری به محصول شما "بله" بگوید


طراحی لیبل
2022-06-20 14:09:11  

طراحی_لیبل/نکات_مهم_درطراحی_لیبل/طراحی_وچاپ_لیبل/لیبل

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)