نیم تیغ لیبل چیست و چه کاربردهایی دارد؟



نیم تیغ لیبل


نیم تیغ چیست  و کاربرد آن ؟

بسیاری می‌پرسند که ماهیت نیم تیغ لیبل چیست و چه کارکردهایی دارد؟ برش ویزیتی چیست؟ می‌دانید که با نصب لیبل‌ها روی اجناس و کالاها قیمت و مشخصات آن‌ها در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد. کم‌تر محصولی را در بازار می‌توان یافت که روی آن لیبل درج نشده باشد. در این میان برش نیم تیغ برچسب و لیبل یکی از ابزارهای مهم و قابل استفاده در عرضه محصولات مختلف است. لیبل‌ها در ابعاد و سایزهای متنوع چاپ و روی محولات درج می‌شوند و اطلاعات مورد نیاز را به خریدار منتقل می‌کنند. در برخی موارد دیده می‌شود که لیبل‌ها به‌صورت خاصی بریده خواهند شد و در معرض دید قرار داده می‌شوند. این نوع لیبل را لیبل نیم تیغ می‌دانند. در مقاله حاضر خواهید فهمید که برش نیم تیغ لیبل چیست و چه کاربردی در بازار محصولات خواهد داشت؛ بنابراین تا انتهای همراه ما بمانید.

 

اصلاح نیم تیغ لیبل به چه موردی اشاره می‌کند؟

شاید از خود بپرسید نیم تیغ لیبل چیست و مفهوم آن برایتان کمی گیج‌کننده باشد؟ اما جای نگرانی نیست، در‌واقع این اصطلاح به نوع خاصی از فرآیند چاپ لیبل و برش خاص آن اشاره دارد. در این نوع از فرآیند چاپ در‌صورت نیاز روکشی خاص روی لبیل آورده می‌شود و تنها بخش‌هایی از لیبل که چسبدار هستند را به‌صورت کاملا حرفه‌ای برش می‌دهند. لازم به ذکر است که دستگاه‌ها و ابزارهای مورد استفاده در این نوع چاپ ویژگی‌های خاصی دارند تا ظرافت و زیبایی برش لیبل را حفظ کنند. ساختار این نوع لیبل بدین صورت است که تنها بخش چسب‌دار نیم تیغ برچسب برش داده می‌شود و قسمت‌های دیگر دست‌نخورده باقی خواهند ماند.

اگر کسب‌و‌کار خاصی را به عهده دارید و به‌دنبال چاپ لیبل خاصی برای کسب‌و‌کار خود هستید حتما از لیبل نیم تیغ استفاده کنید. می‌پرسید برش نیم تیغ لیبل چیست؟ در چاپ این نوع لیبل پس‌از درج تصاویر و اطلاعات مورد نظر سفارش‌دهنده با استفاده از دستگاه خاصی به نام پلاتر برش داده می‌شود که به اصطلاح دو بری می‌شوند. در قسمت پشت این لیبل برچسب مخصوصی به‌کار می‌رود که با برداشتن آن به‌راحتی می‌توان لیبل مورد نظر را روی محصولات چسباند. لیبل نیم تیغ ماندگاری بیشتری روی محصولات خواهد داشت و امکان گم‌شدن و از بین رفتن آن بسیار کم‌تر خواهد بود. برچسب این نوع لیبل در بسیاری از فروشگاه‌ها مانند فروشگاه میوه و تره‌بار، کتابفروشی‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برش نیم تیغ لیبل چگونه است؟

این سوال که برش نیم تیغ لیبل چیست و بر چه اساسی انتخاب می‌شود ممکن است برای بسیاری از شما شکل بگیرد. همان‌طور‌که گفته شد این نوع برش اغلب جهت تبلیغ روی محصولات و حتی شیشه مغازه‌ها مورد استفاده است. برش این نوع برچسب اغلب به دو صورت تک‌لایه یا دو‌لایه انجام می‌شود که بسته‌به سلیقه و نیاز خود می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد؛ اما تفاوت این دو نوع برش نیم تیغ برچسب در چیست؟ اصولا در برچسب تک‌لایه تنها استفاده از دستگاه کاتر پلاتر و فشار برش کافی است و به‌راحتی روی محصولات قابل استفاده است. برش‌های تک‌لایه گزینه مناسبی برای ساخت برچسب روی محصولات قابل استفاده به‌صورت روزانه مانند میوه‌ها هستند.

اما برش دو‌لایه برچسب چگونه است؟ برای این نوع ابتدا لایه زیرین برچسب را به روش برچسب تک‌لایه آماده می‌کنند که همان مراحل را می‌طلبد. عموما در ابتدا طرح مورد نظر برچسب به‌صورت دستی یا توسط نرم‌افزار طراحی می‌شود. طرح اولیه طراحی‌شده از لایه زیرین آن که نقش برچسب دارد کوچک‌تر است، به‌نحوی‌که بخش‌های چسب‌دار برچسب بریده می‌شود. پس‌از طراحی اولیه برچسب به‌کمک دستگاه کاتر پلاتر بریده می‌شود و در انتها با قراردادن یک لایه سلفون روی بخش زیرین برچسب را روی این بخش درج می‌کنند. بدین‌صورت یک برچسب به‌صورت دولایه تولید خواهد شد که ماندگاری و زیبایی آن را دو برابر خواهد کرد و بعد از استفاده از لیبل کاغذ زیر آن باقی خواهد ماند.

 

منظور از برش شب رنگ و روز رنگ در نیم تیغ لیبل چیست؟

نوعی از لیبل یا استیکر به نام شب رنگ و روز رنگ تولید می‌شوند که کاربرد زیادی در بخش‌های مختلف کسب‌و‌کار دارند. معمولا جهت تولید این نوع از لیبل از یک تیغه دستگاه خاص و متفاوت استفاده می‌شود که ظاهری متفاوت از آن را نشان می‌دهد. این دستگاه کاملا اتوماتیک از یک تیغه مخصوص که شبیه به سوزن است استفاده می‌کند. با فراخوانی طرح اولیه به‌واسطه نرم‌افزار و تشخیص توسط دستگاه طرح اولیه برش زده می‌شود. نکته قابل توجه در این نوع استیکرها چاپ طرح مورد نظر روی خود استیکر با تنوع رنگی متفاوت است؛ بدون اینکه طرح اولیه به‌صورت جداگانه روی برچسب به‌کار برده شود. در این نوع برچسب از رنگ‌های مات، طلایی، نقره‌ای و... که چهره برچسب را به‌صورت زیبایی نشان می‌دهند استفاده می‌شود.


نیم تیغ لیبل

آشنایی با دستگاه و ابزار مورد استفاده در برش نیم تیغ برچسب

احتمالا می‌پرسید که دستگاه مورد نیاز در برش نیم تیغ لیبل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همان‌طور‌که متوجه شدید برش نیم تیغ لیبل چیست، قطعا راحت‌تر این بخش را درک خواهید کرد. این نوع برش که به برش ویزیتی هم مشهور است اغلب با دستگاه و مراحل خاص خود صورت می‌گیرد. در ابتدا باید رول‌های لیبل را در دستگاه مخصوص برای برش نیم‌تیغ قرار دهند تا عملیات مورد نظر شروع شود. اما چگونه؟ می‌دانید که این رول‌ها از دو بخش تشکیل شده‌اند، لایه بالایی یا همان لایه اصلی که ازجنس پی‌وی‌سی یا در برخی موارد کاغذ است، و قسمت زیرین برچسب که اغلب از کاغذ روغنی و محکم ساخته می‌شود.

معمولا فشار تیغه در این دستگاه‌ها جهت تنظیم ضخامت لیبل دستکاری می‌شود؛ درواقع مسئول و متصدی دستگاه می‌تواند با تنظیم فشار تیغه‌ها ضخامت لیبل تشکیل‌شده را تعیین کند که در نوع کاربرد و ساختار آن‌ها موثر خواهد بود. پس وقتی می‌پرسند فشار دستگاه برش نیم تیغ لیبل چیست، می‌توانید به این کاربرد و تاثیر آن‌ها اشاره نمایید. اگر خودتان صاحب کسب‌و‌کاری خاص و به‌دنبال چاپ لیبل مخصوص خود آن هم به این روش هستید، توصیه می‌کنیم تا حتما ضخامت لیبل مد نظر را با مسئول چاپ در میان بگذارید تا پس‌از نهایی‌شدن چاپ لیبل به مشکل برنخورید.

 

کاربرد کاتر پلاتر نیم تیغ لیبل چیست؟

کاربردهای این دستگاه در برش ویزیتی چیست که آن را به جزئی جدایی‌ناپذیر در تولید برچسب مورد نظر تبدیل کرده است؟ کاتر پلاتر به‌عنوان دستگاهی برای برش لیبل نیم تیغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برش لیبل به کمک این دستگاه در اشکال و مدل‌های مختلف انجام می‌شود که به سفارش متقاضی بستگی دارد. شکل‌های مختلف برش لیبل از منحنی و خطی تا زاویه‌دار صورت می‌گیرد. عموما در برش نیم تیغ برچسب‌های شب‌رنگ، استیکر، طلق و... پس‌از رول‌کردن آن‌ها را روی دستگاه قرار می‌دهند و با فراخوانی طرح مورد نظر در نرم‌افزار دستگاه لیبل سفارش‌داده‌شده را تحویل می‌دهد.

 

لیبل کامل یا تمام تیغ چگونه است؟

این سوال ممکن است در ذهن بسیاری از مخاطبان شکل گرفته باشد که آیا لیبل تمام تیغ و کامل هم وجود دارد؟ تفاوت آن با نیم تیغ لیبل چیست؟ اگر فشار تیغه‌های دستگاه به‌صورتی باشد که لایه نیم چسب زیرین را با طرح اصلی لیبل بِبُرد، یک لیبل کامل یا تمام برچسب به مشتری تحویل داده می‌شود که آن‌را لیبل تمام تیغ می‌گویند. معمولا مشاغل خاصی مانند لباس فروشی‌ها استفاده از این نوع لیبل را ترجیح می‌دهند؛ اما مشکل بزرگ این نوع نیم تیغ لیبل چیست؟ جداکردن برچسب زیرین از لیبل اصلی معمولا به‌سختی و به کمک یک شی تیز ممکن خواهد بود که کار با آن را سخت می‌کند.

 

چرا باید از خدمات چاپ لیبل نیم تیغ شبکه چاپ کمک بگیرید

لیبل یا برچسب یکی از ابزارهای پرکاربرد در بازار خرید و فروش انواع کالا محسوب می‌شود. این محصول قابلیت انتقال اطلاعات محصول به خریدار را دارد که مزیتی عالی است. در این میان گاهی از محصولی تحت عنوان لیبل نیم تیغ یا برش ویزیتی استفاده می‌شود؛ اما برش ویزیتی چیست؟ کاربرد برش نیم تیغ لیبل چیست و چگونه استفاده می‌شود؟ اگر به‌دنبال پاسخ این سوال‌ها و استفاده از این ابزار متفاوت در کسب‌و‌کار خود هستید می‌توانید از کارشناسان مجموعه شبکه چاپ کمک بگیرید. شبکه چاپ با تجربه‌ای طولانی در زمینه چاپ انواع برچسب با قیمت مناسب رقابتی، چاپ با کیفیت بالا، استفاده از متریال عالی، تضمین محصول و... بهترین محصول را به شما ارائه خواهد داد.


نیم تیغ لیبل
2023-06-04 22:35:45  

نیم تیغ لیبل

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)