راهنمای طراحی لیبل و تولید باکیفیت محصول



راهنمای طراحی لیبل و تولید باکیفیت محصول


به کمک راهنمای طراحی لیبل محصولی جذاب به بازار عرضه کنید

 

راهنمای طراحی لیبل به سازندگان کمک می‌کند تا لیبلی منحصر‌به‌فرد و خاص تولید کنند و موجب فروش بیشتر محصول شوند. در بسیای از موارد با تولید لیبل با کیفیت می‌توان یک شبه ره صد ساله رفت و بازار فروش را به‌دست گرفت. یک لیبل استاندارد ترکیبی از طراحی زیبا، باکیفیت و درج کامل اطلاعات است و می‌‌تواند تبلیغی حرفه‌ای برای محصول به‌حساب آید. فراموش نکنید که لازمه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار موفق استفاده از لیبلی جذاب و استاندارد است تا مخاطب را به تجارت مورد نظر جلب کند. این ابزار تبلیغاتی قادر است تا یک کسب‌و‌کار کوچک و کم‌تر شناخته‌شده را به‌خوبی تبلیغ کند و بازار موفقی برای آن به‌دنبال آورد. در این مقاله از شبکه چاپ با راهنمای طراحی لیبل و اصول آن آشنا می‌شوید، تا انتها همراه ما بمانید.

 

چه نوع لیبلی انتخاب شماست؟

در‌صورتی‌که قصد چاپ لیبل برای محصول خود را دارید بهتر است نوع آن را از قبل از انتخاب کنید. از جمله لیبل‌هایی که در محصولات متنوع به‌کار می‌روند، می‌توان موارد زیر را برشمرد که در ادامه با هر یک به‌صورت کلی آشنا خواهید شد:

  • لیبل محصول
  • لیبل درخواست
  • لیبل بسته‌بندی
  • لیبل آدرس
  • لیبل نام افراد

 

لیبل محصول

یکی از رایج‌ترین انواع لیبل است که روزانه با آن‌ها سر‌و‌کار دارید. چاپ برچسب در‌حالی‌که شامل اطلاعاتی درباره محصول است و جهت آگاهی بخشی بیشتر به مخاطب به‌کار می‌رود یکی از رایج‌ترین روش‌ها جهت فروش بهتر است. این نوع برچسب را روی اغلب محصولاتی که تهیه می‌کنید می‌بینید؛ بنابراین در راهنمای طراحی لیبل محصول تاکید زیادی روی رعایت نکات ضروری می‌شود.

 

لیبل درخواست

همان‌طور‌که از نام این لیبل مشخص است با استفاده از آن می‌توان مخاطب را به عملی خواص ترغیب کرد. برچسب‌های "مرا لمس کن، مرا بو کن، مرا از نزدیک نگاه کن" از جمله انواع لیبل‌های درخواست به‌شمار می‌روند که در جذب مخاطب بسیار موفق هستند. بسته به سلیقه و خواست شما به‌عنوان تولیدکننده می‌توان از لیبل‌های درخواست برای انواع محصول استفاده و مخاطب بیشتری را جذب کرد.

 

لیبل بسته بندی

طبق راهنمای طراحی برچسب و لیبل می‌توان از این محصول در بسته‌بندی‌ها استفاده و شاهد جلب توجه بیشتر مخاطب بود. بر این اساس می‌توان از لیبل‌های خاصی به‌عنوان مهروموم بسته‌بندی استفاده و اطمینان مخاطب را به خود جلب کرد. بسیاری از باکس یا بسته‌های بزرگ و کوچک که در بازار دیده می‌شود حامل این نوع لیبل‌اند و در جذب مخاطب بسیار موفق هستند.

 

لیبل آدرس

طبق اصول راهنمای طراحی لیبل درج آدرس و راه‌های مکاتبه با تولیدکننده محصول یکی از مهم‌ترین روش‌ها در طراحی لیبل آدرس است. طراحی و تولید لیبل آدرس به بالابردن ارزش محصول شما می‌افزاید، پس تاثیر آن را دست کم نگیرید.

 

لیبل نام افراد

در برخی از کسب‌و‌کارها بهتر است که نام افراد روی لیبل درج شود تا به تشخیص زود هنگام مخاطب و جلب اطمینان او کمک کند. اگر به‌دنبال معرفی بهتر خود به دیگران آن هم در سطحی وسیع هستید، طراحی یک لیبل حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد تا دیگران را به‌بهترین نحو با خود و تجارتتان آشنا کنید.

 




نکاتی برای طراحی لبیل محصول

 

 

 

جهت آموزش طراحی لیبل می‌توان به 8 نکته جامع و کاربردی که در ادامه می‌خوانید توجه کنید. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا به هدف اصلی خود که همان جذب مخاطب بیشتر است برسید.

 

  • از ابزارهای حرفه‌ای کمک بگیرید

کاربرد ابزارهای حرفه‌ای در طراحی لیبل موجب می‌شود تا کارتان باکیفیت و جذابیت بهتری دیده شود. استفاده از نرم افزارهایی مانند Adobe suite، Microsoft word و Canava به شما کمک خواهند کرد تا لیبلی منحصر‌به‌فرد و خاص بسازید.

 

  • اطلاعات مهم را درج کنید

درج اطلاعات کلیدی و مهم فاکتوری اساسی در طراحی لیبل به‌شمار می‌رود تا مخاطب در اولین فرصت به محصول شما جذب شود. این نکته را در نظر داشته باشید که کاربرد متن و حروف زیاد نوعی شلختگی و بی‌نظمی را برای لیبل شما به‌همراه خواهد آورد که این عامل دفع مخاطب را به‌دنبال دارد. بنابراین بهترین کار این است که اطلاعات بسیار مهم اما مختصر را جهت چاپ انتخاب کنید تا مشتری با اولین نگاه اطلاعات جامعی از محصول به‌دست آورد. این نکات نباید خیلی زیاد با خیلی کم باشد، درواقع مدیریت درج مهم‌ترین اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا مخاطب بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

 

  • شکل و ابعاد بسته‌بندی محصول را مد نظر قرار دهید

توجه به شکل و ابعاد بسته‌بندی محصول در طراحی استاندارد و درست لیبل بسیار تاثیرگذار است. برای مثال یک ظرف مربا که در ابعاد کوچک ساخته شده است به لیبلی در همان سایز و اندازه نیاز دارد. بر این اساس بهتر است روی یک لیبل در سایز کوچک اطلاعات مختصر و کمی درج کرد. شلوغ بودن چنین لیبلی مخاطب شما را دفع خواهد کرد و احساس مثبتی نسبت به کسب‌و‌کارتان به او نمی‌دهد. فراموش نکنید که هر محصولی با بسته‌بندی خاص خود به بازار عرضه می‌شود؛ بنابراین طبق راهنمای طراحی لیبل ابعاد بسته‌بندی حرف اول را در طراحی این نوع لیبل خواهد زد.

 

  • از لوگویی مناسب استفاده کنید

درج لوگوی تجاری خود در طراحی لیبل را فراموش نکنید. برچسبی که روی بسته‌بندی می‌زنید باید اطلاعاتی درباره ماهیت محصول به مخاطب دهد و او را با نام تجاری و شرکت شما آشنا کند. فراموش نکنید که درج لوگو روی محصول از اولین فاکتورهایی است که باید مد نظر قرار داد. برای این کار باید طراحی استاندارد و کاربردی لوگو را مد نظر قرار داد و آن را در بهترین قسمت از لیبل چاپ کرد. این کار علاوه‌بر جذب مخاطب احساس اعتماد را در وی بیدار می‌کند.    

 

  • لیبلی واضح طراحی کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر داشت چاپ برچسبی خوانا و واضح روی محصول است. مخاطب باید در چند ثانیه اول نام برند و لوگوی شما را ببیند. بهتر است به جای استفاده از المان‌ها و رنگ‌های متنوع در طراحی لیبل از مهم‌ترین عناصر در معرفی محصول استفاده کنید و ظاهری ساده اما زیبا به محصول خود دهید. در چاپ لیبل پشت چسب‌دار واضح بودن اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر مخاطب را به سمت بسته‌بندی محصول جذب می‌کند. 

 

  • کاربرد هوشمندانه انواع فونت را فراموش نکنید

تا‌به‌حال لیبل‌هایی با فونت‌های جذاب و شکسته دیده‌اید؟ این نوع فونت جذابیت خاصی به محصول می‌دهد. البته توصیه می‌شود قبل از انتخاب فونت نوع محصول را در نظر بگیرید و فونتی مناسب با آن انتخاب کنید. کاربرد هوشمندانه فونت روی لیبل بسته‌بندی به جذب مخاطب بسیار کمک می‌کند و در بالارفتن فروش آن تاثیرگذار است.

 

  • از فضای سفید استفاده کنید

تاثیر معجزه آسای فضای سفید در طراحی لیبل را دست کم نگیرید. فضای خالی میان لوگو، آدرس، نام برند و.. فضای سفیدی است که به بهترین نوع ممکن در بالابردن جذابیت لیبل کمک می‌کند. این فاکتور به تفکیک بهتر اطلاعات لیبل کمک و زیبایی خاصی برای آن فراهم خواهد کرد.

 

  • کاربرد یک المان تزئینی را فراموش نکنید

جهت جلوه‌دادن به لیبل باید یک المان تزئینی خاص را در طراحی آن به‌کار گرفت. بهترین کار استفاده از یک رنگ برجسته و خاص است که به‌خوبی با لیبل و نوع محصول همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر محصول شما یک نوشیدنی است می‌توانید از المانی که نشان‌دهنده نوشیدنی و محتوای آن است استفاده کنید.

 

 

 

سخن پایانی

استفاده از راهنمای طراحی لیبل به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا بهترین و جذاب‌ترین لیبل را برای محصول خود به‌کار بگیرند. می‌دانید که لیبل تاثیر غیر قابل اجتنابی در جذب مخاطب دارد و فروش آن را بالا خواهد برد. بر این اساس اغلب تولید کنندگان با علم بر چنین موضوع مهمی در بالا بردن جذابیت محصول تلاش می‌کنند. اگر به‌دنبال تبلیغ محصولات خود هستید استفاده از لیبلی حرفه‌ای و استاندارد را فراموش نکنید. مجموعه با سابقه شبکه چاپ به شما کمک می‌کند تا محصول خود را به‌بهترین نحو ممکن به مخاطب معرفی و موجبات فروش بیشتر آن را فراهم کنید. جهت استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید با کارشناسان خبره آن تماس بگیرید.


2023-06-18 18:48:12  

لیبل/ طراحی لیبل/ چاپ لیبل/ قیمت لیبل

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)