ساختار اطلاعاتی در لیبل



ساختار اطلاعاتی در لیبل


هرآنچه باید درباره ساختار اطلاعاتی در لیبل بدانید

 

ساختار اطلاعاتی در لیبل به دقت و ظرافت زیادی در طراحی و تولید نیاز دارد تا جایی که اغلب کاربرد تخصص و مهارت را می‌طلبد. لیبل قابلیت نفوذ در ذهن و روان مخاطب را دارد؛ بنابراین جهت تاثیرگذاری بیشتر باید اصول طراحی را در آن رعایت کرد. از مزایای کاربرد لیبل امکان تغییر آن با پیشرفت تکنولوژی است که ظاهری زیبا و امروزی به محصول دهد. مخاطب در زمان انتخاب محصول ابتدا لیبل را خواهد خواند و در‌صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام می‌کند. اطلاعاتی مانند نام محصول، لوگو، تاریخ انقضا، QR Code و... از جمله اطلاعات مهمی هستند که روی لیبل درج می‌شوند. در این مقاله با ساختارهای اطلاعاتی لیبل و تاثیر آن‌ها بر ذهن مخاطب بیشتر آشنا خواهید شد.

 

لیبل بسته‌بندی چه قابلیت‌هایی دارد؟

اولین و اصلی‌ترین قابلیت لیبل بسته بندی محصولات تبلیغ و بازاریابی است تا مخاطب را در اولین فرصت به سمت کسب‌و‌کار مد نظر جذب کند. بنابراین ساختار اطلاعاتی در لیبل باید گویای محصول و ویژگی‌های آن باشد و اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطب قرار دهد. با استفاده از فناوری و تکنولوژی ساخت لیبل می‌توان بهترین نوع آن را تولید و ارزش محصول را به‌‌طرز قابل توجهی بالا برد. لیبل توانایی برقراری رابطه‌ای پایدار و مستحکم میان مصرف‌کننده و کالا را دارد که بدون شک فروش بیشتر و رونق بازار محصول را به‌دنبال خواهد داشت. لیبل می‌تواند به‌عنوان یک پوشش حفاظتی و ارتباطی برای کالا مورد استفاده قرار گیرد.

 

ساختار اطلاعاتی یک لیبل چه ویژگی هایی دارد؟

یک بسته‌بندی استاندارد باید با ماهیت محصول در ارتباط باشد و با در برگرفتن عناصر و المان‌های ویژه مخاطب را به محصول جذب کند. ساختار اطلاعاتی لیبل می‌تواند محصول را معرفی کند و رونق آن را به‌دنبال داشته باشد. امروزه هدف اصلی از تهیه و درج لیبل محصول تبلیغ و بازاریابی آن است؛ چراکه تاثیرگذاری بسیار بیشتری در مقایسه با انواع بروشور، کاتالوگ، پوستر، پاکت، مطبوعات و... دارد. مخاطب با دیدن اطلاعات درج‌شده روی لیبل راحت‌تر به محصول اعتماد خواهد کرد که این موضوع خود در بالارفتن نرخ خرید محصول بسیار تاثیرگذار است. علاوه‌بر موارد ذکرشده ایجاد انگیزه در مخاطب توسط ساختار اطلاعاتی در لیبل از قابلیت‌های آن محسوب می‌شود.

فراموش نکنید که تمایز از مهم‌ترین فاکتورها در بالارفتن فروش محصول به‌شمار می‌رود که ساختار اطلاعاتی در لیبل به‌خوبی از پس آن برمی‌آید. در‌واقع بسته‌بندی محصول باید با طراحی زیبا و منحصر‌به‌فرد خود بدرخشد، تا جایی که مخاطب با اولین نگاه تفاوت و تمایز آن با سایر محصولات را درک کند. بدون شک تمایز و تفاوت رونق بیشتری برای محصول و کسب‌و‌کار مورد نظر به‌دنبال خواهد داشت که این موضوع تولیدکننده را به بالابردن کیفیت آن ترغیب می‌کند. ساختار اطلاعاتی موجود در لیبل تمام این اهداف را به حقیقت تبدیل می‌کند. وجود چنین ویژگی‌هایی قطعا تولیدکننده را از فروش بالای محصولش متعجب خواهد کرد و به تولید موفق‌تر تشویق می‌شود.

 

طراحی لیبل با رنگ‌هایی منحصر‌به‌فرد    

جهت تضمین موفقیت تولید محصول نباید از اهمیت رنگ لیبل غافل شد. رنگ از تاثیر روانی بسیار قابل توجهی بر مخاطب برخوردار است؛ به‌حدی‌ که بسیاری از مردم صرفا به رنگ‌بندی منطقی و استاندارد یک بسته‌بندی و لیبل آن جذب می‌شوند. کافی است این در طراحی این فاکتور به‌درستی گام برداشت تا متوجه تاثیرگذاری آن شد. تاثیر رنگ به‌قدری مهم است که می‌توان با طراحی درست و ترکیب زیبای دو رنگ سیاه و سفید در جذب بیشتر مخاطب و رونق کسب‌و‌کار معجزه کرد. طراحی لیبل تجاری با رنگی خاص و منحصر‌به‌فرد زیبایی و جذابیت جالب توجهی به محصول خواهد داد، به‌‌صورتی‌که تاثیرگذاری مثبت آن روی ذهن فرد تا مدت‌ها مشهود است. رنگ‌بندی استاندارد و درست در جوامع پیشرفته بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و افراد زیادی را به محصول جذب می‌کند. به‌طور کلی رنگ‌بندی در تولید لیبل به جلب اطمینان مخاطب کمک می‌کند و او را به یکی از مشتری‌های ثابت محصول تبدیل خواهد کرد.

 




نکاتی که باید در طراحی لیبل مورد توجه قرار داد

 

رعایت نکات مهم طراحی لیبل تاثیر غیر قابل اجتنابی در بالا بردن جذابیت آن خواهد داشت. به‌عنوان تولیدکننده باید بتوانید محصول را در کم‌ترین زمان ممکن به محصول جذب کنید که بهترین راهکار استفاده از نکات مهم در طراحی لیبل است که در ادامه نمونه‌هایی از این نکات را مطالعه خواهید کرد:

 

  • دوام لیبل

لیبل محصول باید دوام زیادی داشته باشد تا مخاطب را به خود جذب کند. در‌واقع کیفیت و دوام بالای لیبل اهمیت زیادی دارد؛ چراکه در عین ماندگاری طولانی‌مدت و محافظت از محصول اعتماد مشتری را به برند شما جلب خواهد کرد. 

 

  • تمایز با رقبا

یکی از اصول مهم در ساختار اطلاعاتی در لیبل تمایز آن با سایر رقبا است که خود باید در طراحی لیبل به‌کار رود. از طرح‌های جسورانه و خاص استفاده کنید و تا جایی‌که ممکن است تمایز خود با دیگران را از طریق لیبل نشان دهید.

 

  • توجه به 5 ثانیه ارزشمند

مخاطب در 5 ثانیه اول به محصول جذب خواهد شد. این یک اصل مهم در طراحی و کاربرد لیبل است. بر این اساس باید نام محصول را جلوی لیبل آن با فونتی خوانا و جذاب درج کرد تا مخاطب به سادگی آن را بخواند و در 5 ثانیه اول به محصول جذب شود.

 

  • توجه به سادگی لیبل

سادگی لیبل نگاه مخاطب را در کم‌ترین زمان ممکن به خود جذب خواهد کرد. بهتر است در طراحی لیبل مهم‌ترین عناصر و المان‌ها را درج و از به‌کاربردن رنگ‌بندی‌های متنوع و فونت‌های مختلف خودداری کنید. شلوغ‌کردن لیبل موجب سردرگم‌شدن مخاطب و انصراف وی از خرید خواهد شد.

 

  • رعایت حاشیه امن

لیبلی که طراحی می‌کنید باید حدود 5 میلی‌متر از طرفین فاصله داشته باشد تا در زمان برش دچار مشکل نشود. این کار زیبایی و جذابیت محصول را به‌دنبال خواهد داشت و مخاطب بیشتری را به آن جذب می‌کند.

 

  • وضوح تصاویر

وضوح تصویر را فراموش نکنید. این فاکتور مهم به بالارفتن ارزش محصول کمک خواهد کرد. استفاده از تصاویر بی‌کیفیت که وضوح قابل توجهی ندارند عدم اعتماد مشتری به کسب‌و‌کار شما را به‌دنبال خواهد آورد. در‌صورت استفاده از تصاویر مناسب برند خود را در میان رقبا مشهور خواهید کرد؛ پس تاثیر این عامل را دست کم نگیرید.

 

  • تهیه لیبل ضد آب

لیبل بسته‌بندی محصول باید در برابر تماس آب مقاوم باشد. این امکان وجود دارد که عوامل محیطی مانند آب، نور خورشید و... به بسته‌بندی محصول برخورد کند؛ بنابراین استفاده از لیبلی ضد آب و ماندگار لازم است. برای این کار می‌توان از چاپگرهای لیزری استفاده کرد که لیبلی جذاب و خاص تولید می‌کنند. 

 

  • درج نکات کلیدی و مهم

درج برخی نکات که باید مخاطب بداند بسیار مهم و حیاتی است. کافیست نکاتی که اهمیت زیادی دارند و می‌خواهید مخاطبتان از آن مطلع باشد را روی لیبل درج کنید. این یکی از مهم‌ترین نکات در ساختار اطلاعاتی در لیبل است که باید مورد توجه قرار داد. برای مثال درج اطلاعاتی از مواد خاصی که در ترکیب محصول استفاده شده است، ارگانیک بودن، مکان ساخت محصول و... از جمله اطلاعاتی هستند که بسیاری از تولیدکنندگان دوست دارند به اطلاع مخاطب برسانند؛ بنابراین با درج نکات کلیدی و مهم به‌راحتی می‌توان این هدف را به واقعیت تبدیل کرد.

 

 

 

سخن پایانی

همان‌طور‌که می‌دانید لیبل تاثیر شگفت انگیزی در فروش بیشتر محصول خواهد داشت. توجه به ساختار اطلاعاتی در لیبل بسیار مهم و مورد توجه اغلب تولیدکنندگان است. شاید تصور کنید مخاطب توجهب به این موضوع ندارد و تنها با دیدن بسته‌بندی محصول آن را در سبد خرید خود قرار می‌دهد. این یک تصور اشتباه است؛ چراکه مخاطب ابتدا لیبل بسته‌‌بندی را مطالعه خواهد کرد و در‌صورت رضایت از فاکتورهای درج شده روی لیبل نسبت به خرید محصول اقدام می‌کند. در‌واقع لیبل نقش اصلی و مهم را در فروش یک محصول خواهد داشت. جهت چاپ لیبلی حرفه‌ای برای محصولات خود که  در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخاطب را به سمت کسب‌و‌کار و برند شما جلب کند، می‌توان از راهنمایی‌های کارشناسان ما در شبکه چاپ استفاده کرد. شبکه چاپ با بهره‌گیری از بهترین امکانات و متریال لیبلی منحصر‌به‌فرد برای محصول شما چاپ خواهد کرد.

 


2023-07-22 11:05:38  

لیبل/ برچسب/ قیمت_لیبل/ چاپ_لیبل

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)