چاپ لیبل نیم تیغ



چاپ لیبل نیم تیغ


چاپ لیبل نیم تیغ،شیت و افست؛ روش‌های مکمل در صنعت چاپ

چاپ لیبل نیم تیغ یکی دیگری از امکاناتی است که حوزه چاپ در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا برند خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهند. از دیگر مواردی که کار را برای همه افرادی که با لیبل سروکار دارند، آسان‌تر کرده است، چاپ لیبل شیت و چاپ لیبل افست است. قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب لیبل، باید دانش اولیه در مورد انواع لیبل، کاربردهای لیبل و ماشین‌های مختلف چاپ لیبل را مدنظر داشته‌ باشید. شما باید انتخابی آگاهانه داشته‌ باشید تا برچسبی متناسب با محصول خود دریافت کنید. شبکه چاپ با دارابودن تجهیزاتی به‌روز و مدرن می‌تواند سفارشات شما را حرفه‌ای جلوه دهد. برای آشنایی بیشتر با این موارد خواندن مقاله پیش‌ رو کمک‌کننده خواهد بود.

 

چاپ لیبل شیت چیست؟

انواع مختلفی از چاپ لیبل شت و لیبل رول وجود دارد و بسیاری از افراد نمی‌توانند بین آ‌ن‌ها تفاوت قائل شوند، همین مسئله باعث می‌شود تا انتخاب‌های ناآگاهانه انجام دهند. در واقع ممکن است تا هزینه‌ای را متحمل شوند، اما به نتیجه دلخواه خود نرسند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بین چاپ لیبل شیت و رول تمایز قائل شوید و تشخیص دهید کدام نوع برچسب با پروژه شما مطابقت دارد.

لیبل شیت یا ورقه‌ای همان برچسب‌هایی هستند که روی برگه‌های جداگانه در قالب مورد نیاز چاپ می‌شوند (مانند A3، A4، A5).  درنظر داشته ‌باشید که هرچه عدد A بزرگ‌تر باشد، ورق کوچک‌تر است. در واقع اندازه کاغذ با هر افزایش عددی نصف می‌شود. در چاپ لیبل شیت، برچسب‌ها روی هر ورق قرار داده می‌شود. این نوع لیبل با محدودیت‌هایی هم همراه است. به‌عنوان مثال در مورد لیبل شیت یک صفحه A4 (عرض ۲۱۰ میلی‌متر) را می‌توان به دو یا سه ستون تقسیم کرد، در غیر این صورت، برچسب‌ها خیلی باریک خواهند بود.

لیبل‌های ورق معمولا با استفاده از چاپگرهای لیزری یا جوهرافشان تولید می‌شوند. اولین مرحله در فرآیند چاپ لیبل شیت، طراحی آن با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی در این حوزه است. پس‌از آماده‌شدن طرح، لیبل‌ها با دستگاه لیبل‌زن چاپ می‌شوند. لیبل‌های شیت اغلب به‌عنوان برچسب‌های خودچسب چاپ می‌شوند، به این معنی که برچسب‌ها را می‌توان از ورق جدا کرد و مستقیما روی سطح مورد نظر اعمال کرد.

 

موارد استفاده از چاپ لیبل شیت کدامند؟

هر لیبلی را بهر کاری ساخته‌اند‌. اگر شما بدانید موارد استفاده از لیبل شیت چه زمانی است، با انتخاب صحیح آن، می‌توانید بهترین نتیجه را از چاپ آن داشته‌ باشید. زمانی لیبل شیت را برای کسب‌وکارهایی طراحی و چاپ می‌کنند:

  • اگر قرار باشد هر لیبل حاوی اطلاعات یکسانی باشد
  • اگر لیبل‌ها باید رنگی چاپ شوند.
  • اگر لیبل‌ها به اشکال مختلف چاپ شوند.
  • اگر نیازی به چاپ عمده نباشد.

با این حال، لیبل‌های شیت راه‌حل ایده‌الی نخواهد بود اگر:

  • هر لیبل حاوی اطلاعات متفاوتی باشد.
  • لیبل‌ها رنگی نیستند و رنگ آن‌ها سیاه و سفید است.
  • چاپ با سرعت بالا مورد نیاز است (در این مورد استفاده از چاپگرهای رول ترجیح داده‌می‌شود).
  • اگر نیاز به چاپ عمده باشد.

درنظر داشته‌ باشید که اگر اثربخشی هزینه، بسیار مهم است، چاپ لیبل شیت نسبت به سایر لیبل‌ها همانند لیبل رول، مقرون‌ به‌صرفه‌تر خواهد بود.

 




چاپ لیبل نیم تیغ چه کاربردی دارد؟

اکنون که با لیبل شیت آشنا شده‌اید، بهتر است چاپ لیبل نیم تیغ را هم به‌عنوان مکمل به آن اضافه کنید. در واقع در صنعت چاپ، لیبلی به نام لیبل نیم تیغ وجود ندارد، بلکه روشی محسوب می‌شود که جداسازی لیبل‌ها را آسان‌تر کند که در نهایت به آن چاپ لیبل نیم تیغ می‌گویند. ایجاد برش‌ها زمانی معنی پیدا می‌کند که شما لیبل‌های پرچسب‌دار داشته باشد. در واقع تفاوتی ندارد که شما چه نوع و چه شکلی از لیبل را دارید، اگر دو لایه چسب و خود لیبل را داشته ‌باشد، شما می‌توانید از چاپ لیبل نیم تیغ برای آسان جداکردن لیبل از برچسب زیرین آن استفاده کنید. این برش‌ها با دستگاهی به نام کاتر پولتر انجام می‌شود که در نهایت باعث می‌شود لیبل شما، تمیز و‌ آسان از برچسب زیرین خود جدا شود.

برای پی‌بردن به اهمیت چاپ لیبل نیم تیغ، برچسب‌های دایره‌مانند را در نظر بگیرید. این برچسب‌ها روی محصولاتی همچون شمع، عطر، لوازم آرایشی، بطری‌ها و انواع شیشه‌ها کاربرد دارد. شما با کاتر پلوتر برش‌هایی منظم و دایره‌وار هم‌اندازه لیبل خود می‌توانید ایجاد کنید. در مقابل برش نیم تیغ، برش تمام تیغ هم موجود است که علاوه‌بر لایه رویین، برچسب زیر آن هم برش داده می‌شود. توصیه و تجربه شبکه چاپ این است که برش نیم تیغ در چاپ لیبل بهتر از تمام تیغ جواب می‌دهد. 

 

چاپ افست بهتر است یا چاپ دیجیتال؟

در فناوری چاپ لیبل افست از انتقال تصویر روی یک "پتو" لاستیکی و سپس چرخاندن آن تصویر روی یک ورق کاغذ استفاده می‌شود. در چاپ لیبل افست جوهر مستقیما روی کاغذ منتقل نمی‌شود. چاپ افست بهترین انتخاب برای چاپ‌هایی با تیراژ بالا است. علاوه‌بر این، بازتولید رنگ دقیق و چاپ حرفه‌ای، واضح و تمیزی را ارائه می‌دهد. در مقابل چاپ افست، چاپ دیجیتال قرار دارد که از چاپگرهای بزرگ‌تر مانند چاپگر لیزری استفاده می‌شود. چاپ دیجیتال درصورت نیاز به مقادیر کمتر درخشش فوق‌العاده‌ای دارد. یکی دیگر از مزایای چاپ دیجیتال، قابلیت داده متغیر آن است. هنگامی‌که هر قطعه به کد، نام یا آدرس منحصر‌به‌فردی نیاز دارد، چاپ دیجیتالی گزینه مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد و چاپ لیبل افست نمی‌تواند این نیاز را برآورده کند. 

 

مزایای چاپ افست چه مواردی را شامل می‌شود؟

درحالی‌که چاپ لیبل افست یک روش فوق‌العاده برای چاپ پروژه‌هایی با ظاهری عالی است، بسیاری از مشاغل یا افراد نیازی به چاپ‌های بزرگ‌تر از ۵۰۰ یا بیشتر ندارند و بهترین راه‌ حل چاپ دیجیتال است. در هر صورت مزایای چاپ افست غیرقابل چشم‌پوشی و استفاده از آن در برخی از پروژه‌ها با مقادیر بزرگ ضروری است. برخی از مهم‌ترین مزایای چاپ افست عبارتند از :

  • مقادیر زیاد را می‌توان مقرون‌به‌صرفه چاپ کرد.
  • هرچه بیشتر چاپ شود، قیمت هر قطعه ارزان‌تر خواهد بود.
  • در چاپ افست، جوهرهای سفارشی ویژه‌ای مانند رنگ‌های متالیک و پنتون بیشتر از سایرین در دسترس هستند.
  • بالاترین کیفیت چاپ ممکن را برای مشتریان به همراه دارد.
  • اگر لوگو و طرح شما با جزئیات همراه باشد، چاپ افست جزئیات بیشتر و رنگ بیشتری را به شما نشان خواهد داد.

 

کلام آخر

در چاپ لیبل شیت برش برگه‌ها به اندازه درست یکی از مسائل مهم است که برچسب‌ها یکی برگ و یکی کوچک از آب درنیاید. درهرحال برای چاپ لیبل شیت مهارت کافی افراد متصدی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. شبکه چاپ با سال‌ها تجربه می‌تواند به شما کیفیت و نتیجه مطلوب را برای شما تضمین کند. در خصوص انواع چاپ باید گفت که باید گفت چاپ لیبل افست و دیجیتال هر دو روش مفیدی برای چاپ هستند. هر کدام بسته‌به نیاز پروژه شما مزایای خاصی دارند. زمانی‌که به تعداد پروژه‌های بزرگ‌تر، به صدها یا هزاران تیراژ نیاز دارید یا از رنگ پانتون خاص و برند محور استفاده می‌کنید، چاپ لیبل افست تنها گزینه مناسب است. 

اگر به چاپ قطعات کمتر از ۱۰۰ مورد نیاز دارید یا به آدرس‌ها یا اطلاعات فردی متغیر احتیاج دارید، چاپ دیجیتال راه‌حل شما است. بهترین بخش این است که شما به عنوان یک کسب‌وکار، نیازهای تبلیغاتی و چاپی خود را می‌توانید با هر یک از این انتخاب‌ها برآورده کنید. شبکه چاپ با تجربه و تخصص خود می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. در هر کجای ایران که هستید، این مجموعه تمهیدات لازم را برای طراحی، چاپ، بسته‌بندی و ارسال محصولات اندیشیده است. لیبل زمانی تاثیر خود را می‌تواند به‌خوبی بگذارد که خوب طراحی شود، خوب برش داده شود و جنس آن برای هر محصولی به خوبی انتخاب شود. کارشناسان شبکه چاپ در تمام این زمینه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین گزینه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.


2023-08-27 09:39:45  

لیبل_شیت/ لیبل/ چاپ_لیبل

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)