بهترین مرکز چاپ لیبل در تهران



بهترین مرکز چاپ لیبل در تهران


مهم‌ترین نکاتی که درباره چاپ لیبل باید بدانید

 

هدف نهایی چاپ لیبل نه فقط جلب نظر مشتری‌های بالقوه که انتقال موثر اطلاعات برند و محصول نیز است. معروف است که «یک کتاب را نباید از روی جلد قضاوت کرد». امروزه این ضرب‌المثل برای محصولات بسیاری از برندها دیگر کاربردی ندارد. جذابیت بسته‌بندی، تاثیر عمیقی بر انتخاب مشتری‌ها خواهد گذاشت. یکی از اجزای مهم بسته‌بندی، چاپ لیبل است. لیبل‌ها نقش مهمی در جذب مشتری ایفا می‌کنند. مشتری‌های بالقوه بر اساس ظاهر لیبل، محصولات را قضاوت می‌کنند.

زیبایی ظاهری لیبل باعث جذب مشتری‌های بالقوه می‌شود. اطلاعات روی لیبل نیز مشتری را به خرید محصول ترغیب خواهند کرد. لیبل‌ها یک ابزار کارآمد برای بازاریابی و شناخت محصول، محسوب می‌شوند. طراحی لیبل تنها به‌وسیله افراد متخصص در حوزه طراحی و چاپ قابل انجام است. به همین دلیل مراجعه به مرکز چاپ لیبل در تهران، به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

 

لیبل بسته‌بندی چیست؟

لیبل‌ها بخش مهمی از بسته‌بندی محصولات محسوب می‌شوند. لیبل‌ها روی بخش‌های مختلفی از محصول یا بسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند. لیبل حاوی اطلاعات مهمی از برند و ویژگی‌های محصول است. اطلاعات موجود روی لیبل‌ها به مشتری‌های بالقوه کمک می‌کند تا آگاهانه محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. لیبل‌ها در مورد نحوه استفاده از محصول، مشخصات آن و... خریداران را راهنمایی می‌کنند. همچنین از آن‌جا که لیبل معرف برند است، می‌تواند در شناخته‌شدن برند نقش بسزایی داشته باشد. روی لیبل‌ها اطلاعات زیر باید درج شوند:

  • نام برند و لوگو
  • نام محصول
  • توضیحات محصول
  • مواد تشکیل‌دهنده محصول
  • وزن و حجم محصول
  • دستورالعمل استفاده
  • هشدارها و اقدامات احتیاطی
  • تاریخ انقضاء
  • بارکد
  • کشور مبدا
  • انطباق با مقررات
  • اطلاعات تماس
  • گواهینامه‌ها و نمادها

 

مهم‌ترین مزایا چاپ لیبل

اگر هنوز برای مراجعه به مرکز چاپ لیبل در تهران دودل هستید؛ بهتر است ابتدا با مزایا چاپ لیبل آشنا شوید. لیبل‌ها نقش مهمی در دیده‌شدن محصول و موفقیت برند دارند. طراحی منحصربه‌فرد این برچسب‌ها در کنار درج اطلاعات برند و محصول، عامل مهمی در جذب مشتری خواهد بود. لیبل‌ها به شناخته‌شدن برند و ترغیب مشتری به خرید محصول نقش به‌سزایی دارند. از دیگر مزایا طراحی و چاپ لیبل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

·       انتقال هویت برند

شناخت محصول توسط مشتری به عوامل بسیار زیادی مربوط است. یکی از این راه‌ها، انتقال هویت برند با چاپ لیبل است. از آن‌جا که روی لیبل مشخصات برند از جمله لوگو درج می‌شوند، فرصت خوبی است که شناخت برند توسط مشتری افزایش یابد. در کنار یک بسته‌بندی زیبا، لیبل جذاب و کاربردی نیز می‌تواند سهم زیادی در شناخت و معروف‌شدن برند خواهد داشت.

 

·       شناخت محصول

هنگامی که مشتری دست به قفسه می‌برد و محصول شما را برمی‌دارد، توقع دارد اطلاعات محصول را بخواند. درج اطلاعات لازم و ضروری روی محصول، مشتری را مشتاق به خرید از برند خواهد کرد. این امر از سردرگمی مخاطب برای انتخاب محصول می‌کاهد. همچین این موضوع باعث می‌شود که فرآیند خرید مشتری آگاهانه باشد. تمام این موارد مشتری را به خرید دوباره از برند شما ترغیب خواهد کرد.

 

·       متمایزشدن محصول

در میان انبوه محصولات مشابه با برند شما در قفسه فروشگاه‌ها، لیبل‌ها می‌توانند توجه را به محصول برند جلب کنند. طراحی زیبا و ارائه اطلاعات ضروری محصول از جمله دلایلی است که مشتری ترغیب به خرید از برند شما خواهد شد. تنها چند ثانیه فرصت دارید تا بتوانید روی مشتری تاثیر بگذارید. لیبل‌ها می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند تا محصول را در میان رقبا متمایز نشان دهید.

 

·       بازاریابی و تبلیغات

همواره بودجه‌های هنگفتی صرف تبلیغات و بازاریابی برندها می‌شود. یکی از راه‌های مقرون به‌صرفه و موثر در بازار تبلیغاتی، چاپ لیبل است. لیبل‌ها را می‌توان نماد برند و محصول، معرفی کرد. لیبل‌ها باعث ایجاد شناخت، اعتماد و در نهایت فروش بیشتر محصولات خواهند شد. لیبل می‌تواند جایگزین شما شود و مشتری‌ها را به خرید از محصولات برند ترغیب کند.

 

محل قرارگیری لیبل‌ها

لیبل‌ها از نظر محل قرارگیری نیز، به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. هنگام مراجعه به مرکز چاپ لیبل در تهران، باید ابتدا مشخص کنید که قرار است لیبل روی کدام بخش از محصول قرار بگیرد. شکل محصول و اهداف تجاری شما مشخص می‌کند که لیبل باید متناسب با کدام بخش از محصول طراحی شود. در ادامه لیبل‌ها را براساس محلی که قرار است جای‌گذاری شوند به شما معرفی می‌کنیم.

 

·       لیبل جلویی محصول

لیبل‌های جلویی در سمت جلو بسته‌بندی یا ظرف محصول، جای‌گذاری می‌شوند. اولین برچسبی که روی محصول توجه مشتری را به خود جلب می‌کند، لیبل جلویی است. این لیبل حاوی اطلاعات ضروری کالا و نام تجاری برند است. لیبل‌های جلویی نقش مهمی در جذب مشتری و ارائه اطلاعات و جزئیات محصول دارند. طراحی لیبل جلویی از نظر بصری باید زیبا باشد تا مشتری را به محصول جذب کند. لیبل‌های جلویی باید بتوانند در میان انبوهی از محصولات موجود در فروشگاه، خود را متمایز نشان دهند. روی لیبل جلویی اطلاعاتی مانند لوگو برند، تصاویر محصول و نکات کلیدی فروش درج می‌شوند.

 

·       لیبل پشتی محصول

لیبل پشتی به برچسب‌هایی اطلاق می‌شود که در قسمت پشت محصول یا بسته‌بندی محصول، قرار می‌گیرند. این برچسب حاوی اطلاعات اضافی در مورد محصول است. در واقع برچسب پشتی محصول را می‌توان مکمل برچسب جلویی دانست. در برچسب‌های پشتی اطلاعاتی مانند مطابقت با مقررات، جزئیات محصول، دستورالعمل استفاده و سایر اطلاعات درج می‌شود. همچنین برچسب‌های پشتی حاوی اطلاعات مهمی مانند مواد تشکیل‌دهنده، هشدارهای آلرژی‌زا، تاریخ ساخت یا انقضا نیز است. بارکد، اطلاعات تماس، دستورالعمل ذخیره‌سازی نیز باید درج شوند. طراحی و چیدمان برچسب پشتی باید کاملا خوانا و واضح باشد تا مشتری به‌راحتی بتواند دستورالعمل‌ها را بخواند.

 

·       برچسب در محصول

همان‌طور که از نام این برچسب پیداست، این لیبل روی درهای محصولات و ظروف قرار می‌گیرد. از این برچسب برای ارائه اطلاعات یا نشان‌دادن علائم تجاری استفاده می‌شود. این برچسب‌ در قالب‌های بسته‌بندی مختلفی مانند شیشه، بطری، جعبه یا ظروف استفاده می‌شود. برچسب‌های در به شناسایی برند، ارائه اطلاعات محصول و همچنین به جنبه زیبا‌یی‌شناسی محصول کمک می‌کند. این برچسب‌ها همچنین می‌توانند حاوی اطلاعات مهمی از مواد تشکیل‌دهنده محصول، دستورالعمل مصرف یا پیام‌های تبلیغاتی باشد. برچسب در، باید متناسب با درب محصول طراحی شود. همچنین متن روی آن باید خوانا و همسو با طراحی بسته‌بندی باشد.

 

·       برچسب گردنی محصول

محل جای‌گذاری برچسب گردن، در اطراف گردن، ناحیه یقه بطری یا ظروف قرار می‌گیرد. در واقع این برچسب را بین بدنه و درپوش محصول می‌چسبانند. این برچسب برای محصولات نوشیدنی کاربرد زیادی دارد. برچسب گردن برای اهداف مختلفی از جمله شناسایی برند، ارائه اطلاعات محصول و عناصر زیبایی طراحی می‌شوند. برچسب‌های گردنی با نمایش لوگو و نام تجاری، هویت بصری محصول را ارتقا می‌دهند. در طراحی برچسب گردنی باید فضای موجود و ابعاد گردن بطری کاملا در نظر گرفته شود.

 

اصول و نکات مهم در طراحی لیبل

لیبل‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند تا بتوانند نظر مشتری را به خود جلب کنند. همچنین باید دارای اطلاعات مهم و ضروری باشند تا مشتری‌ها دید کاملی از محصول به دست آورند. به همین دلیل تسلط بر قوانین طراحی و چاپ لیبل، امری مهم و ضروری است. با مراجعه به مرکز چاپ لیبل در تهران، می‌توانید از افراد متخصص بخواهید که باکیفیت‌ترین لیبل را برای شما طراحی کنند. در ادامه به برخی از رایج‌ترین اصول اشاره می‌کنیم:

 

·       اطلاعات کلیدی را جمع‌آوری کنید

هنگام طراحی برچسب‌ها، درج اطلاعات ضروری بسیار لازم است. ابتدا جزئیات مهم محصول که باید روی لیبل درج شوند را مشخص کنید. اطلاعاتی مانند مواد تشکیل‌دهنده، دستورالعمل مصرف، بارکد، گواهینامه‌ها، هشدارهای لازم و... . تهیه این اطلاعات به واضح‌شدن اصول طراحی لیبل کمک بسیار زیادی می‌کند. درج اطلاعات کلیدی محصول، یک تصویر واضح از کاربرد و عناصر تشکیل‌دهنده محصول به مشتری ارائه می‌دهد. این امر باعث می‌شود که مشتری هنگام خرید مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشد.

 

·       کیفیت لیبل‌ها را بررسی کنید

لیبل‌ها حاوی اطلاعات مهمی از محصول و برند هستند. به همین دلیل، لیبل‌ها باید از کیفیت لازم برخوردار باشند تا به راحتی از بسته‌بندی محصول‌ها جدا نشوند. یک لیبل بی‌کیفیت، به‌راحتی آسیب میبیند. لیبل آسیب‌دیده نیز اطلاعات ناقصی را به مشتری انتقال می‌دهد. در نتیجه تمایل مشتری برای خرید از برند، کم خواهد شد. کیفیت لیبل، نشان‌دهنده میزان احترام و ارزشی است که برای مشتری‌ها قائل هستید. این مسئله می‌تواند تصویری حرفه‌ای از برند را به نمایش بگذارد.




·       از جذابیت بصری لیبل‌ها غافل نشوید

یکی از نکات مهم در تمایز شما از سایر رقبا، طراحی اختصاصی لیبل‌های محصولات است. رنگ و ابعاد و فرم لیبل را متناسب با اهداف سازمانی خود انتخاب کنید. رنگ‌ها عامل مهمی در جذب مشتری محسوب می‌شوند. از آن‌جا که روی لیبل اطلاعات مهمی باید درج شود، انتخاب فونت مناسب را از یاد نبرید. نوع و سایز فونت تاثیر بسزایی در خوانابودن نوشته‌های روی لیبل دارد. تمام عناصر زیبایی لیبل باید متناسب با محصول و ابعاد آن طراحی شود.

 

·       درج عناصر برندسازی

درج اطلاعات محصول روی لیبل، به‌تنهایی منجر به برندسازی نخواهد شد اگر که نام و نشانی از برند روی لیبل نباشد. هنگام طراحی باید توجه کنید که مشخصات برند روی لیبل ثبت شود. طراحی یک لوگو خلاقانه و زیبا تاثیر به‌سزایی بر زیبایی و مشتری‌پسند شدن لیبل خواهد داشت. اطلاعات برند، هویت سازمانی شما محسوب می‌شود. درج مشخصات برند، این اطمینان را در مشتری ایجاد می‌کند که با برندی معتبر روبه‌رو است. این امر در ترغیب مشتری به خرید محصول، تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

 

جنس‌های متنوع لیبل

جنس لیبل، تاثیر به‌سزایی بر ماندگاری و دوام لیبل خواهد داشت. یک جنس مرغوب، دوام و ماندگاری لیبل را بالاتر خواهد برد. همچنین جنس لیبل باید به‌گونه‌ای باشد که نوشته‌های چاپی از وضوح بسیار زیادی برخوردار شوند. در مرکز چاپ لیبل در تهران، با تنوع فراوانی در زمینه جنس لیبل‌ها مواجه خواهید شد. لیبل‌ها با توجه به جنسی که دارند، در انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه به برخی رایج‌ترین جنس‌های لیبل اشاره می‌کنیم:

 

·       لیبل ژله‌ای

این لیبل به لیبل کریستالی نیز معروف است. یک لایه رزین روی این لیبل ایجاد می‌شود که ظاهر آن را خاص و ویژه نشان می‌دهد. اگر برای محصولات خود به‌دنبال لیبلی ضد آب می‌گردید؛ لیبل ژله‌ای گزینه‌ای مناسب برای شما است. ماندگاری و مقاومت بالا در برابر رطوبت و نور، از ویژگی‌های مهم لیبل‌های ژله‌ای است. خوب است بدانید که چاپ دیجیتال روی لیبل‌های ژله‌ای از کیفیت بسیار بالایی برخوردار خواهند شد.

 

·       لیبل اسکرچ

اگر به‌دنبال لیبلی برای مخفی‌کردن کدهای ضروری هستید؛ خرید لیبل اسکرچ از مرکز چاپ لیبل در تهران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این لیبل مناسب‌ترین گزینه برای مخفی‌کردن کدهای قرعه‌کشی، لیبل‌های خودرویی، گارانتی‌ها و... است. لیبل اسکرچ از چسبندگی بالایی برخوردار است و دوام و ماندگاری بسیار زیادی دارد. لیبل‌های اسکرچ به‌صورت کاغذی، شیشه‌ای یا پی‌وی‌سی نیز قابل سفارش است.

 

·       لیبل متالایز

آلیاژ آلومینیوم عامل ساخت لیبل متالایز شده است. این لیبل در برابر کشیدگی و پارگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های مهم لیبل متلایز می‌توان به ضد خش و ضد آب بودن آن اشاره کرد. این لیبل در برابر رطوبت، شوینده‌ها و اسیدها آسیب نمی‌بیند و به‌خوبی مقاومت می‌کند. تمام این عوامل باعث شده است که در مرکز چاپ لیبل در تهران، لیبل متالایز پرطرفدار باشد.

 

·       لیبل گچی

مهم‌ترین ویژگی لیبل گچی این است که در صورت بازکردن آن، به‌راحتی خرد خواهد شد. این، همان عاملی است که لیبل گچی را به لیبل خردشونده نیز معروف کرده است. این ویژگی باعث می‌شود که مشتری دست‎‌خوردگی و تقلب در محصول را متوجه شود. لیبل‌های گچی در برابر گرما و حرارت مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند. چسبندگی بالای این لیبل‌ها باعث شده است که امنیت بسته‌بندی‌ها تضمین شود.

 

·       لیبل کرافت

لیبل کرافت از آن دست لیبل‌هایی است که با ظاهر خود می‌تواند توجه مشتری را جلب کند. استقبال طرفداران حفاظت از محیط ‌زیست، از این لیبل زیاد است. لیبل کرافت قابل بازیافت است و این دلیل محبوبیت لیبل محسوب می‌شود. روی لیبل‌های کرافت یک روکش مات ایجاد می‌شود تا مقاومت آن در برابر آسیب بیشتر شود. لیبل کرافت نیز برای بسته‌بندی‌ها گزینه مناسبی است.

 

·       لیبل هولوگرام

اگر به‌دنبال لیبلی می‌گردید که قابل کپی‌کردن نباشد؛ لیبل هولوگرام را انتخاب کنید. خرید لیبل هولوگرام در مرکز چاپ لیبل در تهران، با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. لیبل هولوگرام اصالت کالا را اثبات می‌کند. این لیبل از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. ظاهر زیبا و مقاومت لیبل در برابر گرما و حرارت، استقبال از آن را بیشتر کرده است. متریال مورداستفاده در لیبل هولوگرام، پلی‌استر است.

 

·       لیبل شیشه‌ای

ظاهر شفاف و شیشه‌ای این لیبل، به افزایش محبوبیت لیبل‌های شیشه‌ای کمک بسیار زیادی کرده است. این لیبل‌ها بیشتر برای اجسام شیشه‌ای کاربرد دارد. لیبل‌های شفاف یا شیشه‌ای مانع دید کامل مشتری بر محصول نخواهند شد. این لیبل در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. قدرت بالای چسبندگی لیبل شیشه‌ای شما را مطمئن می‌کند که از محصول یا بسته‌بندی جدا نخواهد شد.

 

·       لیبل PVC

اگر برای شما مهم است که محصول، از رطوبت و آب در امان بماند، لیبل پی‌وی‌سی گزینه‌ای مناسب برای شما است. لیبل‌های پی‌وی‌سی نسبت به لیبل‌های کاغذی از دوام بیشتری برخوردارند. عوامل محیطی همچون گرما و نور، باعث آسیب به این لیبل نخواهند شد. این لیبل در برابر کشیدگی مقاوم است. یکی از ویژگی‌های مهم لیبل پی وی سی این است که می‌توان آن را به صورت شفاف نیز چاپ کرد.

 

·       لیبل کاغذی

یکی از پرطرفدارترین لیبل‌ها در مرکز چاپ لیبل در تهران، لیبل کاغذی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لیبل‌های کاغذی این است که میزان چسبندگی آن متغیر است. چسبندگی لیبل به ترجیح شما و نوع محصول بستگی دارد. لیبل‌های کاغذی به‌صورت براق نیز قابل چاپ است. لیبل‌های کاغذی گزینه‌ای مقرون به‌صرفه برای کسانی است که از بودجه محدودی برخوردارند.

 

عرضه لیبل‌های باکیفیت در شبکه چاپ

لیبل‌ها ابزاری مقرون‌ به‌صرفه و کاربردی برای حفاظت از بسته‌بندی و افزایش فروش محصولات محسوب می‌شوند. در این مطلب شما با انواع لیبل‌ها در طرح‌ها و جنس‌های مختلف آشنا شدید. همچنین اصول طراحی لیبل‌ها را با شما در میان گذاشتیم. بدون شک مراجعه به مرکز چاپ لیبل در تهران، به شما کمک می‌کند که مناسب‌ترین لیبل را برای برند طراحی کنید.

ما در شبکه چاپ بیش‌از 50 سال است که در حوزه طراحی و چاپ مشغول به کار هستیم. مهارت و تخصص افراد ما در شبکه چاپ باعث شده است که با برندهای مختلفی همکاری داشته باشیم. خلاقیت و دانش افراد متخصص در مجموعه ما در شبکه چاپ، باعث موفقیت‌آمیز شدن این همکاری‌ها شده است. با ما در شبکه چاپ، دیگر نگران موارد زیر نباشید:

  • استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب
  • چاپ لیبل‌های خاص و برش‌دار
  • چاپ اختصاصی لیبل
  • استفاده از خدمات ویژه مانند طلاکوبی، نقره‎کوبی و...
  • امکان خرید حضوری و خرید آنلاین
  • چاپ لیبل در اشکال و انواع مختلف

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به وب‌سایت شبکه چاپ مراجعه کنید.

 


2024-01-21 18:30:50  

لیبل/ چاپ_لیبل/ لیبل_و_برچسب

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)