اصول طراحی لیبل مواد غذایی | 7 اصل طراحی لیبل



اصول طراحی لیبل مواد غذایی

7 اصل و اصول طراحی لیبل


 

لیبل مواد غذایی از نگاه مدیران شرکت ها و تولیدکنندگان مواد غذایی همچون گوی سبقت عمل می کند. چرا که محصولات مشابه با برندهای متفاوتی در بازار هستند که قاعدتا مشتری نمی تواند از هرکدام آن ها تست کند و سپس برای خرید تصمیم گیری نماید. به همین منظور مشتری در ابتدا به لیبل مواد غذایی توجه می کند و چنانچه لیبل مواد غذایی نظرش را جلب کرد، اقدام به خرید محصول مورد نظر می نماید. پس یک انتخاب هوشمندانه در طراحی لیبل مواد غذایی به شما این امکان را می دهد که بتوانید در جنگ محصولات مشابه، پیروزمندانه در بازار به تولید خود ادامه دهید.

مقاله ای که پیش روی شما قرار گرفته، فوت و فن ربودن گوی سبقت از دست رقیبانتان را به شما آموزش می دهد. لذا برای دریافت راهنمای طراحی لیبل مواد غذایی، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

تعریف لیبل مواد غذایی به زبان ساده

 

به برچسب هایی که در اطراف محصولات غذایی قرار می گیرد تا یک سری اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد، لیبل مواد غذایی گویند. لیبل مواد غذایی باید با محتوای محصول شما همخوانی داشته باشد و چنانچه هارمونی مورد نظر شکل نگیرد، هیچگاه نمی توانید نظر مشتری را به محصول خود جلب کنید.

برای آشنایی با اصول طراحی لیبل مواد غذایی، مبحث بعدی را با دقت مطالعه فرمایید.


7 اصل طراحی لیبل

اصول طراحی لیبل مواد غذایی

  • رنگ: پیش از چاپ لیبل مواد غذایی، مطمئن شوید که رنگ لیبل‌تان متناسب با بسته بندی محصول شماست. این تناسب زمانی شکل می گیرد که هم نوشته های روی برچسب خوانا و هم محتویات محصول قابل تشخیص باشند.
  • فونت نوشته: باید به این مهم دست یابید که اطلاعات روی لیبل مواد غذایی را برای دل خودتان چاپ نمی کنید. سایز و فونتی که برای نوشته انتخاب می کنید، باید برای هر شخصی با هر رده سنی قابل فهم باشد. لذا سایز و فونت نوشته ها پیش از چاپ اهمیت پیدا می کند. بدیهی است که نام شرکت و نام محصول می بایست بزرگتر از سایر اطلاعات همچون ارزش غذایی، آدرس کارخانه و ... درج شود.
  • خلاقیت: در ابتدای مقاله عنوان کردیم که لیبل مواد غذایی گوی سبقت شماست. این گوی سبقت بدون خلاقیت بی معنا خواهد بود چرا که ممکن است شما رنگ، سایز و فونت نوشته را طبق استاندارد رعایت کرده باشید (کاری که همتاهای شما قطعا انجام خواهند داد) اما در بحث خلاقیت، کم کاری کنید. مطمئن باشید در این صورت یک ضرر هنگفتی نصیب محصولتان خواهید کرد، چرا که در عصری که طراحان و گرافیست های زبردست توانایی خلق طرح های خلاق و جذاب دارند، استفاده نکردن از این فرصت طلایی به نشانه ی باخت شما خواهد بود. ممکن است برای خودتان هم پیش آمده که در بین کالاهای مشابه، محصولی را انتخاب کرده اید که برچسبش نسبت به سایرین، خلاق تر و جذاب تر بوده. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از چاپ لیبل مواد غذایی، با متخصصین شبکه چاپ تماس گرفته و علاوه بر دریافت مشاوره ی رایگان، از توصیه هایشان برای چاپ لیبل مواد غذایی استفاده نمایید.
  • واقع گرایی: هیچگاه در نوشتن تبلیغ روی لیبل مواد غذایی اغراق و بزرگنمایی به خرج ندهید. این را مطمئن باشید که مشتری بسیار باهوش بوده و قبل از محصولات شما، محصولات مشابه بسیاری را استفاده کرده است. پس نوشتن کلماتی همچون "بهترین، بی نظیر ترین، خوشمزه ترین، بی بدیل ترین و ..." می تواند گوی سبقت شما را به بمب تبدیل کرده و تمام بودجه های تبلیغاتی تان را پر پر کند! زیرا ممکن است طراحی و نوع بسته بندی محصول شما جلب توجه کرده باشد اما وقتی مشتری از آن استفاده می کند، با شما هم نظر نبوده و معتقد است بهتر از شما هم وجود دارد! لذا در این شرایط محصول شما برای همیشه به خاطرات سپرده می شود!

اجازه دهید مشتری به شما برچسب "بهترین" بزند، نه لیبل مواد غذایی تان!

  • مخاطب شناسی: مسلما پیش از راه اندازی کسب و کارتان، کارگاه های مخاطب شناسی شرکت کرده یا کتاب هایی پیرامون این موضوع مطالعه نموده اید. اما در اینجا لازم دانستیم بحث مهم و سرنوشت ساز مخاطب شناسی در زمان طراحی لیبل مواد غذایی را برایتان بازگو نماییم. پیش از چاپ لیبل مواد غذایی به این موضوع فکر کنید که بازار هدف شما را چه افرادی تشکیل می دهند. اگر قشر کودکان مورد نظر شماست، بهتر است خیلی خلاقانه تر و فکر شده تر نسبت به چاپ و طراحی لیبل مواد غذایی عمل کنید. این موضوع در زمان طراحی لیبل بطری اهمیت بیشتری پیدا می کند، چرا که جنس بسته بندی بطری ها مستحکم تر بوده و قابلیت اعمال خلاقیت های بیشتری را دارد. به طور مثال شما می توانید از شخصیت های کارتونی برای طراحی بسته بندی استفاده کرده و متناسب با آن فضا، لیبل مواد غذایی و لیبل بطری را چاپ نمایید.

بیشتر کودکان محو قالب محصول و لیبل مواد غذایی می شوند، پس این مورد را بسیار جدی بگیرید.

  • الهام یا تقلید: لیبل مواد غذایی شما به هیچ وجه نباید سمت و سوی تقلیدی به خود بگیرد. اجازه ی الهام گرفتن دارید اما کپی برداری از یک برند دیگر، جرمی نابخشودنی از نظر مشتری خواهد بود. زیرا او معتقد است به مخاطب بی احترامی شده و حاضر نبوده اید حداقل زمانی را صرف طراحی لیبل مواد غذایی کنید. متاسفانه برخی افراد بخاطر ترس از قیمت طراحی لیبل مواد غذایی دست به کپی برداری می زنند، فارغ از اینکه نمی دانند خساستشان به قیمت بر باد رفتن سرمایه‌شان تمام خواهد شد.
  • جنس و سایز: آخرین موردی که می خواهیم به آن اشاره کنیم، جنس و سایز لیبل مواد غذاییست. توجه داشته باشید که این مورد باید متناسب با نوع محصول و مدل بسته بندی باشد. به طور مثال اگر می خواهید محتوای محصول شما قابل مشاهده باشد، می بایست از لیبل مواد غذایی شفاف و روشن استفاده کنید. اگر کالای شما دارای بسته بندی مستحکم است، باید لیبل مواد غذایی ضخیم به کار ببرید. مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است اگر محصول شما فریز شده است، حتما حتما حتما باید لیبل مواد غذایی‌ای که استفاده می کنید، ضد آب باشد. مواردی مشاهده شده که یک محصول پس از خروج از فریزر، لیبلش دیگر قابل خواندن نبوده و از بین رفته است. لذا اگر کالایی دارید که با آب و یخ سر و کار دارد، حتما برچسبتان را ضد آب انتخاب نمایید.

صحبت پایانی...

 

آنچه که گفته شد:

  • تعریف لیبل مواد غذایی
  • اصول طراحی لیبل مواد غذایی

سعی کردیم در این مقاله از ارزش لیبل مواد غذایی در دنیای کسب و کار با شما صحبت کرده و اهمیت طراحی یک لیبل مواد غذایی استاندارد و خلاق را برایتان نمایان کنیم.

چنانچه علاقه به طراحی دارید، سایت هایی هستند که آموزش طراحی لیبل مواد غذایی در فتوشاپ را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. می توانید از آن ها استفاده کرده و اقدام به طراحی لیبل مواد غذایی کنید. اما دنیای کسب و کار امروزی جای آزمون و خطا نیست و اگر واقعا تصمیم به طراحی لیبل مواد غذایی دارید، پیشنهاد می کنیم از مشاوره های رایگان شبکه چاپ استفاده کنید شبکه چاپ همواره تلاش می‌کند که از بهترین طراحان ومتخصصان برای آماده‌سازی محصولات چاپی استفاده کند. همکاری‌های موفقی که با بسیاری از برندهای معتبر طی بیش از40 سال فعالیت خود برای تولید محصولات چاپی داشته گواه تخصص و کیفیت بالای ارائه خدمات است. چاپ افست و دیجیتال توسط افراد متخصص و با استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌ها به روز دنیا با بهترین کیفیت و قیمت صورت می‌گیرد. برای اطلاع از انواع خدمات و تعرفه تولید محصولات چاپی گوناگون و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.


اصول طراحی لیبل
2020-12-10 21:49:54  

اصول طراحی لیبل مواد غذایی

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  ارتباط با ما

تهران ، میدان بهارستان ، خیابان ظهیر الاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18 ،طبقه 1 ،واحد 4

کارگاه : تهران ، خیابان ظهیرالاسلام ، پلاک 174
 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)